Wystawy

  • Retro Anubis - Joanna Karpowicz

    Wystawa czynna do 4 maja... Więcej

  • Krakowski debiut Laury Gutowskiej

    …Najnowszy cykl prac Laury Gutowskiej zainspirowany jest opowiadaniem „Wieża” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. Tytuł wystawy i zaprezentowanego zestawu prac „Deszcze skończyły się równie niespodzianie, jak się zaczęły” został zaczerpnięty właśnie z tego opowiadania. Poszukując formy, aby oddać postacie i poszczególne sceny, sięga do znanych sobie technik malarskich, które świetnie współgrają z treścią opowiadania mówiącego o chorobie, cierpieniu i... Więcej

  • XX Warszawskie Targi Sztuki

  • Jacek SROKA - MAŁA RETROSPEKTYWA

  • "Niebo i ziemia" - wystawa malarstwa Leszka Misiaka

    ...Twoje malowanie jest nieustanną wędrówką do tego miejsca, w którym niebo spotyka się z ziemią. Kiedy patrzy się na Twoje obrazy, nie sposób wyzwolić się z jego uroku. Jesteśmy tym, dokąd zmierzamy.

    Los sprawił – a może po prostu życie i miłość, które tu spotkałeś – że zamieszkałeś na północno-wschodnim krańcu wielkiego miasta, gdzie na wzgórzu, wśród blokowiska z wielkiej płyty, na najwyższym piętrze masz pracownię. Z jej okien... Więcej

  • Władysław Podrazik "(Nie)widzialne. Epifanie z lat 2019-23"

    Władysław Podrazik, malarz-myśliciel i erudyta, malarz osobny, wydaje się wątpić w metafizyczne potrzeby naszych czasów, w otwartość świata sztuki i odbiorców na transcendentne sensy, rzadko zatem prezentuje swoje płótna na wystawach indywidualnych. Z tym większą radością witam ekspozycję jego niepokazywanych dotąd prac z lat 2019-2023 w krakowskiej Galerii Artemis. I choć z pesymistyczną intuicją artysty w dużej mierze nie sposób się nie zgodzić, to skłania ona... Więcej

  • Jan Dobkowski "Algorytm koloru i przestrzeni"

  • Joanna Karpowicz "Déjà vu"

    Już tu byłem; już to czułem. 

    Na plaży w Dębkach
    w przykrótkich spodniach
    budując fortece z piasku.

    Na kamiennych schodkach
    z bidonem napełnionym  
    tanim chorwackim winem.

    Wśród uśmiechniętych tatrzańskich turystów
    na szlaku smutku i rozpaczy.

    Na przedmieściach Montpellier 
    bez portfela, telefonu i butów
    w poszukiwaniu otwartej kawiarni.

    Wśród warszawskich maratończyków 
    na porannej trasie... Więcej

  • MATEUSZ LEŚNIAK "CZUŁOŚĆ SPOJRZENIA"

    …Malarskie światy Mateusza Leśniaka pokazują nam coś, co dotyczy nas bezpośrednio i na co dzień. Świat - na wyciągnięcie ręki. Fragment przypadkiem wykadrowany ramą okna,  spojrzeniem, ruchem oka przesuwającym się czasem wprost bezmyślnie po najbliższej przestrzeni. Fragment firanki, drucianej siatki ogrodzenia, sylwetę ignorującego nas w ukryciu kota. Czasem znów nieoczekiwany fenomen światła, połysk liścia, kontur gałęzi. W naszym codziennym pośpiechu to... Więcej

  • RAFAŁ PYTEL "Sny konkretne"

    …Rafała Pytla znamy przede wszystkim jako grafika, który osiągnął mistrzostwo w dziedzinie druku wypukłego jakim jest linoryt, ale to artysta interdyscyplinarny, który zajmuje się także malarstwem, tworzy książki artystyczne, obiekty przestrzenne oraz reliefy. Drukując swoje grafiki wykonuje dużo odbitek próbnych, zużywając mnóstwo papieru. I to właśnie papier rosaspina fabriano z tych odrzuconych odbitek, na którym odbija grafiki,... Więcej

  • RYSZARD GRZYB "Znany hodowca bulteriera miniaturowego z Zawoi"

    Trzy razy Obraz

     

    Obraz zaś przetrwa jedynie dzięki nagości obrazu. Czyli dzięki temu czym jest jako forma w najszerszym rozumieniu tego słowa w odniesieniu do obrazu. Zaś to gadulstwo wokół obrazu odpadnie, osłabnie, może całkiem wyparuje, a może zostanie tylko z niego niewyraźny posmak przeszłości. Obraz zostanie taki jaki jest, oby był wspaniały.

    Wraca do mnie określenie „nagość obrazu” jako kontra dla nadmiernego obudowywania obrazu słowem... Więcej

  • JOANNA KARPOWICZ "ANUBIS I yōkai"

    Kto zetknął się z kulturą Japonii z pewnością je kojarzy - yōkai, mityczne stworzenia, potwory wywodzące się z tradycji ludowych. Figlarne i przynoszące szczęście tanuki, złośliwe, ale uprzejme kappy, długowieczne kitsune - lisy żyjące na granicy dwóch światów, nekomaty - koty z dwoma ogonami, ożywione sprzęty domowe - jak parasolkowy potwór, kasa-obake. Ta lista fantastycznych stworzeń wydaje się być nieskończona. “Jedną z charakterystycznych cech yōkai jest... Więcej

  • Jan Dobkowski "Obrazy intuicyjne"

    „Kiedy się coś zamknęło, pojawia się potrzeba stworzenia czegoś nowego, na ogół kontrastującego z tym, co było poprzednio. Bo tego, co zostało ustalone i wielokrotnie sprawdzone, nie warto powtarzać. Ciekawsze są sprawy nieznane… ” – mówił przed laty klasyk współczesnej sztuki polskiej – Jan Dobkowski w rozmowie ze Zbigniewem Taranienką. Niejednokrotnie zadziwiał już artysta zwrotami swojej twórczości, wyraźnie manifestując, że nie interesuje go... Więcej

  • Joanna Karpowicz "Późne lato. Anubis w Walencji"

    Mój spacer z Anubisem

    Cztery lata temu kupiłem mieszkanie dla mojej rodziny. Sam zamysł był odrobinę wariacki. Z narzeczoną mieliśmy po własnym dziecku z poprzednich małżeństw, postanowiliśmy połączyć ten bałagan i zamieszkać w Krakowie. Gonił nas czas. Gnietliśmy się na mojej wynajętej chacie z czasów kawalerskich, która żadną miarą nie odpowiadała potrzebom rodziny. Tymczasem wykończenie nowego mieszkania wlokło się w ospałych... Więcej

  • Anna Güntner. Malarstwo - wystawa ma miejsce w Nowohuckim Centrum Kultury

    ...Obrazy Anny Güntner nie były co prawda ani wesołe, ani rozdokazywane, raczej melancholijne i nostalgiczne, ale jako niezwykłe okna na wewnętrzny świat natychmiast uwiodły wszystkich. Po pierwsze były piękne. Po drugie tajemnicze. Po trzecie niepokojąco zawieszone między sennym marzeniem o innych światach a lekko perwersyjną erotyką, wcale nie tak częstą u malujących kobiet.

    O czym opowiadają? Niezmiennymi... Więcej

  • Anna Karpowicz-Westner "Czułość świata"

    Czułość świata przełożona na czułość obrazu. Światoczułość.

    W każdym obrazie Anny Karpowicz-Westner odnajduję przekonanie, jeśli nie dowód na to, że tyle czułości świata dla nas, ile czułości nas dla świata.

    Tak, świat jest okrutny, i nie raz boleśnie nas doświadcza – przyznaje Anna – ale jest też niezwykle hojny poprzez kolor, poprzez światło.

    Więcej
  • Iwona Ornatowska - "Zmysły"

     

    Prace prezentowane na wystawie są częścią cyklu pt. Zmysły powstałego w czasie pandemii w 2020/2021 roku. Moc natury, jej piękno i zmysłowość, stała się ratunkiem na wielomiesięczny stan izolacji i polem do refleksji nad zjawiskiem... Więcej

  • Agnieszka Łakoma "Via Lucis"

     

    Otwarcie wystawy Via Lucis Agnieszki Łakomej zgromadziło wiele osób stęsknionych za jego tradycyjną formą, możliwością spotkania z Artystką i kontemplacją jej subtelnych wklęsłodruków.

    Ekspozycja towarzyszy wydarzeniom Międzynarodowego Triennale Grafiki 2021 i wskazuje na wciąż nowe możliwości tradycyjnych technik graficznych odkrywanych przez kolejne pokolenia.

    Gratulacje składali: Robert Piaskowski – pełnomocnik Prezydenta miasta... Więcej

  • Joanna Karpowicz "Papiery wartościowe"

    Kiedy zobaczyłam Anubisa po raz pierwszy wydało mi się, że go znam, rozumiem, kocham.

    A miejsca, w których się objawia są mi znajome, jak zachód słońca i pełnia księżyca. Chcę go oglądać przed zaśnięciem i zabierać w podróż jak talizman. Uspokaja mnie cielesna obecność Anubisa. W miejscach, w których byliśmy, a w których już nas nie ma. W których zostaliśmy na zawsze. W których nigdy nie będziemy.

    Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam Anubisa być... Więcej

  • Jacek Waltoś "Empedokles u krateru Etny"

    Inspiracją cyklu dzieł Empedokles u krateru Etny był dla Jacka Waltosia utwór Friedricha Hölderlina Śmierć Empedoklesa. Tragedia nieukończona, kilkukrotnie zmieniana przez poetę – istnieją trzy jej wersje – przedstawia filozofa w momencie wygnania z miasta, pod zarzutem popełnienia hybris, występku uznania się za równego bogom. Dla nas istotne są te interpretacje tragedii, które wydają się współbrzmieć z poszukiwaniami Jacka Waltosia. Zgodnie z tymi... Więcej

  • LEON TARASEWICZ - wystawa malarstwa

    Prawdziwy, rasowy malarz, maluje w zasadzie bez ustanku. Gdziekolwiek jest – organizuje swoje otoczenie wizualnie, reżyseruje kolorystycznie przestrzeń, podejmuje podstawowe, malarskie kwestie: barwy, światła i formy. Także dla Leona Tarasewicza - laureata najważniejszych polskich wyróżnień malarskich: Nagrody im. Jana Cybisa (1998) i Nagrody Fundacji Nowosielskich (2000) – cały świat jest malarstwem, nieprzypadkowo krytyka określiła go kiedyś „malarską bestią z krwi i... Więcej

  • Jan Dobkowski "Obrazy magiczne"

    Dlaczego ta seria obrazów Jana Dobkowskiego ma tytuł Obrazy magiczne?

    Cykl Obrazy magiczne to 25 prac niewielkiego formatu z 2020 roku, bardzo specyficznych a jednocześnie ściśle związanych z dotychczasową twórczością Jana Dobkowskiego.

    Ich magiczność to dla mnie możliwość odnajdywania - w kolorze, formie i przestrzeni - powiązań z wieloma wątkami jego poprzednich cykli . Jest tam i tajemniczość rysunków z lat 70., uroda form przestrzennych... Więcej

  • Joanna Karpowicz "Powrót"

    “Powrót z gwiazd”, Stanisława Lema zawładnął moją wyobraźnią lata temu. Uwiodła mnie futurystyczna wizja miasta, organicznego tworu mieniącego się feerią barw, ale też mrocznego, pochłaniającego. Czytałam tę powieść wielokrotnie, z czasem coraz mniej zwracając uwagę na niezgrabny wątek romantyczny, coraz bardziej zaś rozumiejąc uniwersalne przesłanie. Nieodmiennie wzruszał mnie obraz zamykający powieść - Hal Bregg, wspinający się na górski szczyt, godzący... Więcej

  • Franciszek Maśluszczak "Wspomnienia"

  • JOANNA KARPOWICZ "ANUBIS W PODRÓŻY"

         …Zawsze gdy jadę do obcego kraju lub innego miasta zadaję sobie pytanie, jak szybko zacznę nazywać nowe miejsce domem. Którego dnia wracając z plaży pomyślę lub powiem: po drodze do domu wstąpię jeszcze do sklepu…

         …O tym rozmyślam, wpatrując się w serię obrazów przedstawiających Anubisa w podróży. Anubis jest na nich wyalienowany i samotny, lecz równocześnie wydaje się być całkiem dobrze zadomowiony w każdym z odwiedzanych miejsc. Przed... Więcej

  • Ewa Kuryluk "Kraków 1946"

    https://youtu.be/Qhj-EZwM0JE

    Kraków 1946 to intymny portret grupowy we wnętrzu. Składa się z sylwetek i twarzy naturalnej wielkości wyciętych ze starych zdjęć rodzinnych oraz z fotograficznych kolaży i z pamiątek po bliskich. „Mama w ciąży” to symulująca ciążę Ewa Kuryluk w wieku 72 lat z twarzą młodej Miriam — raz w jedwabnej chustce z reprodukcją „Łodzi” van Gogha, raz z bursztynową broszką swojej mamy,... Więcej

  • Jacek Sienicki "Obserwacje - bliski i dalszy plan"

     

    Galeria przygotowała wystawę malarstwa Jacka Sienickiego, która odbywa się w 50 lat po pierwszym dużym sukcesie artysty. Za prezentację obrazów w galerii Arkady krakowskiego BWA otrzymał w 1969 roku nagrodę za najlepszą wystawę roku, którą była monografia z obszernym analityczno-krytycznym tekstem Stanisława Rodzińskiego.

    Jacek Sienicki był studentem, a potem asystentem Artura Nachta-Samborskiego, jednej z najwybitniejszych osobowości polskiego koloryzmu.... Więcej

  • Krzysztof Kiwerski "NY Citigroup Center i okolice"

    Nie wierzę w nauki objawione i sztukę podpartą definicjami. Nie wymagam od chóru daltonistów prawdy o kolorze. Przestałem ulegać terrorowi nowoczesności. Nie potrafię malować łokciami. Staram się być tolerancyjnym. Malarstwo dla mnie to bardzo przyjemny sposób gubienia czasu.

    K.... Więcej

  • Małgorzata Stachurska "Laboratorium - ciało"

    Genesis - znaczy z greckiego - 'rodzenie, ród, rodzaj'. Małgorzata Stachurska prezentuje tylko kilka prac graficznych z większego cyklu pod tym tytułem, ale w zasadzie wszystkie dzieła pokazane na wystawie oddają się refleksji nad genezą naszego cielesnego bytowania, nad niepojętą harmonią elementarnych form składających się na żywy organizm ludzkiego ciała. Autorka dobrze wie, że najbardziej spektakularny i obiektywny obraz struktur materialnego... Więcej

  • Przemek Kmieć "Przełęcz obrazów"

    Uwiedziony spojrzeniem łani zabrnąłem w ciemny bór. Wędrujące głosy nie dają mi spokoju. Błądzę. Napotykam tu i ówdzie na podziemne jamy, do których trzeba zejść i zajrzeć niczym w lustra. Nagle martwy fragment lasu: kikuty drzew jak niemy wyrzut, zbolały krzyk. Polana, na której można okrzepnąć w promieniach czułego słońca. A potem dalej iść przez leśne ostępy, nie znając drogi. Znów gęsto i mroczno. W rozdrapanym gałęziami skrawku nieba majaczy... Więcej

  • Ewa Zawadzka "Na krawędzi światła"

    Twórczość profesor Ewy Zawadzkiej, związanej ze środowiskiem katowickiej Akademii Sztuk Pięknych od kilkunastu lat koncentruje się przede wszystkim na malarstwie. W tej dyscyplinie, podobnie jak wcześniej w grafice i rysunku, osiągnęła autorka znacząco odrębny wyraz, który stawia jej dzieło wśród wysoko cenionych współczesnych zjawisk w sztuce. Zaistniała zmiana medium, wydaje się dziś niemal naturalną konsekwencją ekspandującej wizji twórczej. Obrazy interesująco... Więcej

  • OLGA ZĄBROŃ "PRZEPŁYWY"

     

     

     

    Wernisaż wystawy malarstwa Olgi Ząbroń Przepływy w dniu 20 kwietnia został wpisany w Cracow Gallery Weekend KRAKERS. Hasłem tego artystycznego wydarzenia w tym roku była „Zmiana” i chociaż obrazy Olgi nie powstały specjalnie na tę okazję, to problem rozstrzygany w jej najnowszym malarskim cyklu, określany tytułem Przepływy, jest niezwykle interesującą, indywidualną wizją jednej z możliwości zmian w sztuce. Subtelnie zaaranżowane... Więcej

  • Sabina Woźnica "Świadomość istnienia"

    Malarskie światy Sabiny Woźnicy to przykład synergii ekspresyjnej formy dzieła i wypływającej z osobistych przemyśleń artystki - wielości znaczeń. Bez względu na to, czy impulsem twórczych poszukiwań staje się obserwacja otaczającej rzeczywistości, inspiracja światem „tu i teraz”, czy filozoficzno-literackie tropy – malarstwo Woźnicy cechuje artystyczny autentyzm i konsekwencja podejmowanych wyborów. Najnowszy cykl prac – Świadomość istnienia – stanowi udaną... Więcej

  • Tamara Berdowska "Bezsenność"

    …We wszystkich pokazywanych pracach, które korespondują między sobą będąc częściami mini cyklów zawierających warianty oparte na podobnym pomyśle, pojawia się charakterystyczne odwrócenie. Miejsce bieli w jednej wersji utworu zajmuje czerń w kolejnej, forma wypukła zamienia się z wklęsłą, kierunek odśrodkowy ze skierowanym do wnętrza, wrażenie zbliżania przemienia się w oddalanie, głębia w maksymalne wychodzenie do przodu… Swoistym wyzwaniem może stać się... Więcej

  • Dariusz Milczarek "Poczekalnia"

    (..).Granica między światłem i cieniem jest jednym z najważniejszych wyróżników w malarstwie Dariusza Milczarka (…) Swoje kompozycje kreuje bazując na wykonanych przez siebie zdjęciach. Zaskakująca jest deklaracja autora gdy w fotografii widzi „możliwość zwolnienia tempa, zatrzymania zmienności”, co poza oczywistymi funkcjami tego medium i szaleńczego dynamizmu obrazowania zapowiada refleksyjność, zastanowienie, nawet kontemplację. W tej deklaracji posuwa się jeszcze... Więcej

  • Janusz Orbitowski "Ścieżki i ślady"

    …Ascetyczne kompozycje sznurkowe (białe i czarna) wydają się minimalistycznymi wypowiedziami, w których prostota geometrii przenika się z delikatnością bardziej organicznych form, ład z potrzebą uchwycenia indywidualnej wrażliwości oka, umysłu, ręki. Tym razem zostały pokazane ich wielkoskalowe wersje. Można w nich widzieć nie tylko realizację wysublimowanych poszukiwań formalnych, ale też uogólnione wrażenia z nigdy dostatecznie niezgłębionego świata przyrody czy... Więcej

  • JACEK SROKA UMBANDA (BRAZYLIJSKA I POLSKA)

    Umbanda*

    Droga prowadząca z wyżyn Kurytyby nad Ocean Atlantycki, do Antoniny i Morretes, wije siępośród oszałamiającej kolorami i bujnością roślinności.
    Malownicze i egzotyczne pejzaże, góry, doliny zmieniająsię wraz z wysokością:
    im niżej - tym bardziej tropikalnie, im wyżej - tym surowiej, ale zawsze barwnie.
    Wydaje sięnam, przybyszom z Europy, że uroda tego kraju nie ma granic.

    Więcej
  • Joanna Karpowicz "L.A. Woman"

    „W swoich obrazach Joanna Karpowicz wykorzystuje potencjał narracyjny Miasta Aniołów. Zagląda pod pierwszą warstwę opowieści by dotrzeć do tej, która wyłania się spod niej. Chwyta codzienną niecodzienność Los Angeles, jego urodę, jego paradoksy. Czy dociera do prawdy o tym miejscu? Dociera do czegoś bardziej istotnego. Do świadomości, że w tym dziwnym miejscu prawda nie ma żadnego znaczenia. Liczy się dobra opowieść. Każdy z obrazów Joanny Karpowicz to dobra... Więcej

  • TADEUSZ GUSTAW WIKTOR "EPITAFIUM DLA JANINY KRAUPE TRANSCENDENTY"

    Jako ikonozof penetruję wielorakie estetyczne strefy Panobrazu, od skrajnie ekspresywnych-intuicyjnych, po uporządkowano-wyspekulowane. Jedną z nich włada mój Dionizos, drugą mój Apollo. Stąd bierze się, że tak powiem, poli-dualizm zarówno w sferze Formy, warsztatu, jak i treści wielu moich dzieł. Ale mam w dorobku takie prace, w których oba te nietzscheańskie pierwiastki świetnie się dogadują. Koegzystują ze sobą w pełnej, formistycznej i przesłaniowej... Więcej

  • DANIEL MRÓZ "POMNIKI NIEUCZESANE"

    Krakowski jubileusz czy exegi monumentum?

     

    Kpiarska tradycja, wywodząca się z Zielonego Balonika, celnie opisanaprzez Boya, tak chętnie przez ojca cytowanego, kazała mi zastanowić się nad przypadającym w tym roku jubileuszem stulecia urodzin autora pokazanych na wystawie rysunków.

    Jak sam, gdyby żył, widziałby swoje dokonania — czy bardziej jako exegi monumentum, czy tak, jak to zjadliwie opisuje Boy w Krakowskim jubileuszu?

     

    Pośrednią... Więcej

  • Leszek Oprządek "Czarne myśli"

    Tak, o nowych rzeźbach Leszka Oprządka, pisze we wstępie do katalogu
    dr Bożena Kowalska

     

    Są one … urodziwe już samym tworzywem, zapewne jeszcze starszym tradycją, niż ceramika, choć mniej od niej trwałym. Ten rzadki dziś tradycjonalizm materiałowy przy nowoczesności koncepcji artystycznej stanowi cechę szczególną twórczości Leszka Oprządka. Jego przyścienne obiekty z różnych gatunków drewna – lipy, świerku, sosny czy dębu – mają rozmaite... Więcej

  • JAN DOBKOWSKI "KSIĘŻYC I MOJA CZEREŚNIA"

    Od 1982 roku mamy działkę niedaleko naszego domu i na tej działce, już w pierwszym roku użytkowania, zasadziłem drzewko czereśni, które przez lata wspaniale się rozrosło. Któregoś jesiennego wieczora w 2010 roku byłem na działce i obserwowałem z zachwytem tę czereśnię na tle olbrzymiej tarczy księżyca. Doznałem wtedy głębokiego uczucia jedności z całym... Więcej

  • EWA KURYLUK "CZŁEKOPEJZAŻ"

    Głównym tematem juweniliów Ewy Kuryluk jest ogród natury - bujny i ulegający nieustannej transformacji gąszcz roślin, ludzi, ulubionych zwierząt i ptaków. Swoje przedstawienia człowieka jako bytu organicznie „wtopionego” w naturę nazwała artystka pod koniec 1967 roku „człekopejzażami”. Najwcześniejsze z nich bywają idylliczne, późniejsze, po śmierci ojca i Marcu 1968, już nie. Na drugim planie rozgrywają się, zminiaturyzowane,... Więcej

  • KATARZYNA KARPOWICZ "GENIUS LOCI"

    Czym dla mnie jest Duch Miejsca?

    Krakowskie szarości Olgi Boznańskiej. Meksykańskie kolory Fridy Khalo. Ziemiste tony Pauli Modersohn- Becker z Worpswede pod Bremą. Ogniste oranże "Wielkiego Kanionu" w Arizonie. Studium wegetacji w serii "Tunel", malowanej w zielonej Anglii - Davida Hockneya. Włoskie kolumny Giorgio de Chirico, rzucające długi cień leniwej siesty. Egzotyka mocnych barw z Tahiti kontrastująca z... Więcej

  • EWELINA KALISZCZUK "CIERPIĄTKA I DUSERY"

    …Ewelina Kaliszczuk jest artystką nieco nieprzystawalną do swojego pokolenia, a może i epoki. Decyzja o poświęceniu się sztuce długo w niej dojrzewała, rozrastała się niczym kłącze pochłaniające co raz to szersze pokłady tożsamości. Czas, jaki poświęciła na studia u podstaw odmienne - neurobiologię - wpłynął bardzo mocno na wizualną stronę jej twórczości. Świadomość tkanek, nerwów, znajomość budowy ludzkiego organizmu dały jej... Więcej

  • STASYS EIDRIGEVICIUS "DIALOG Z CYTATEM"

    „Akademicki” dyskurs z przeszłością, „klisze” z historii sztuki nie umieszczają  widza w znanym mu, kulturowym kontekście, ale stawiają pytanie, dlaczego z nich się śmiejemy? Stasys nie posługuje się surrealistyczną „poetyką inwektywy”. Jego satyryczne kolaże przywołują arcydzieła w tym celu, aby nakłonić nas do zakwestionowania czy podważenia zakorzenionych w nas schematów czołobitnego odbioru sztuki. Nie zauważamy tu ani... Więcej

  • DANUTA LESZCZYŃSKA-KLUZA "KRAJ-OBRAZY"

    Sztukę Danuty Leszczyńskiej-Kluza, zawsze niezwykle osobistą, cechuje emocjonalne przeżywanie rzeczywistości, głębia doznań i nieustanne dążenie do artystycznego ideału. Wyrasta ona z uważnej obserwacji tego, co ogólne i tego, co najbliższe. Doznania, emocje i spostrzeżenia poddane refleksji, skumulowane i nawarstwione, powodują, że prawie każde dzieło odbieramy jako wielowątkową złożoność. Wielowątkowość przesłania Artystki,... Więcej

  • TAMARA Berdowska "kompozycje przestrzenne"

    Znów po czternastu latach wystawia Tamara Berdowska swoje obrazy w galerii Artemis. W 1997 r. były to płótna z błękitnego okresu malarstwa Tamary. Zawierały wszystkie tonacje i odcienie tej samej barwy wywołując, mimo monochromatyzmu, doznanie pełni i bogactwa koloru, i równie efektywne odczucie jego wibracji. Przed tym okresem błękitnym posługiwała się artystka wieloma kolorami; po etapie błękitu przebyła dramatyczną fazę czarnych,... Więcej

  • BARBARA Gawdzik-Brzozowska "Fragmenty opowieści"

    Wystawa prezentuje kameralny wybór praktycznie nieznanych szerszej publiczności prac zmarłej w 2010 roku wybitnej, wszechstronnej artystki. Składają się na nią między innymi rysunki z wczesnego okresu twórczości, ilustracje książkowe, prasowe, projekty graficzne. Przypominają, że Barbara Gawdzik-Brzozowska to nie tylko autorka eleganckich portretów dam i kotów, ale doceniona na świecie rysowniczka, utalentowana graficzka, ilustratorka,... Więcej

  • JANUSZ Orbitowski - "teraz"

    Janusz Orbitowski ma w swej twórczości wielobarwne, urodziwe kompozycje dowodzące dużej jego wrażliwości na kolor, ale najbardziej upodobał sobie biel – symbol czystości, wynik przemyślanych redukcji i cel... Więcej

  • JANUSZ Orbitowski - "lata 60-te"

    Zanim znalazł swoją osobną, własną drogę twórczą, a nawet zanim jeszcze ukończył studia, malował Janusz Orbitowski obrazy wielobarwne, naznaczone klimatem... Więcej

  • Janina Kraupe - Nowe obrazy na dwudziestolecie działalności galerii Artemis

    Profesor Janina Kraupe została poproszona o wystawę dedykowaną dwudziestoleciu działalności galerii Artemis. Nestorka krakowskiego środowiska sztuki pomogła zaistnieć galerii, w czerwcu 1994 roku, firmując rangą swojego nazwiska pierwszą wystawę. Sporządziła też, zapowiadający pomyślność,... Więcej

  • Anna Güntner - malarstwo Galeria Artemis

    Otwarcie ostatniej (także dosłownie) wystawy w galerii Artemis, przynajmniej w siedzibie przy ul. Starowiślnej w Krakowie, było otwarciem „specjalnym”. Wesołym i smutnym zarazem, na pewno pozostawiającym w sferze niewiadomych dalszy los... Więcej

  • Grzegorz Moryciński - malarstwo w Galerii ARTEMIS

    Malarstwo Grzegorza Morycińskiego nie raz było już prezentowane w Krakowie. Można było je tutaj podziwiać pięć i sześć lat temu. Mimo to, na wernisaż wystawy do galerii ARTEMIS znów przyszedł tłumek zainteresowanych zarówno artystą jak i jego twórczością. Przyjazna, ciepła atmosfera wskazywała, że wśród zwiedzających byli nie tylko wielbiciele talentu malarza, ale również jego przyjaciele i znajomi. ARTEMIS prezentująca prace współczesnych artystów już drugi... Więcej

Copyrights 2024 Galeria Artemis. Wszelkie prawa zastrzeżone  
Realizacja: grafiQa.pl
Script logo